Bibliotekets omrokering skal skabe bedre læseoplevelser

26.07.23
Måske har du bemærket det? Morsø Folkebibliotek er i gang med lidt omrokering. For at skabe et endnu mere livligt og underholdende biblioteksmiljø har vi besluttet at flytte rundt på tingene. Måske mere end vi plejer.

Vi flytter ikke kun for sjov. Vi ønsker at skabe et stærkere fællesskab på biblioteket, hvor læsere og andre besøgende kan mødes, dele deres tanker og måske skabe nye læseoplevelser sammen. Det er de små forandringer i det rum man træder ind i, der kan gøre en stor positiv forskel i brugeroplevelsen af sit lokale bibliotek som helhed, men også i sin læseoplevelse.

Få dine nyheder med kaffe og smil:

Blandt andet får vores aviser en ny placering! Vi har bemærket, at vores avislæsere elsker at slappe af med en kop kaffe, mens de får deres daglige dosis nyheder. Så hvorfor ikke slå to fluer med et smæk? Vi flytter vores aviser til stuens café, som i øvrigt også flytter sig og udvides, så vores læsere kan få deres nyhedsfix og nyde en kop kaffe på samme tid. Måske finder vi endda ud af, hvilken slags nyheder, der er mest populære blandt avislæserne!

Bøger og reoler flytter sig, bare en lille smule:

Stueetagen på Morsø Folkebibliotek får en mindre makeover og vi lader derfor bøgerne ”danse” rundt i biblioteket! Det er ikke bare en flytning, det er mere end det! Vores dygtige medarbejdere har nøje overvejet, hvor bøgerne vil føle sig mest hjemme. Den del er ikke helt uvæsentlig. Vi forsøger at undgå at vores bøger ikke føler sig som sidste års mode og støver væk i ensomhed. Så hvis du pludselig støder på tomme reoler, eller kogebøger som pludselig ikke står hvor de plejer, så bare rolig - der er selvfølgelig en grund til det.

Vi får flere gæster ind ad døren:

Fra marts – til juni i år, har vi haft mere end 3000 flere besøg på Morsø Folkebibliotek sammenlignet med samme periode sidste år. Det er selvfølgelig fantastisk dejligt, men vi vil jo altid gerne have at endnu flere opdager os og kigger forbi biblioteket. Vi håber, at vores omrokering også vil medvirke til at flere besøger Morsø Folkebibliotek fremover. Det giver rigtig god mening at skabe et hus med mere liv, latter og uforglemmelige læseoplevelser for alle.

Omrokeringen forventes afsluttet i løbet af efteråret 2023.

Tak for jeres tålmodighed og det gode humør i flytterodet!

Fortsat god sommer!