Biblioteket øver sig i energibesparelser

22.09.22
Den kommende tid vil du som gæst på Morsø Folkebibliotek opleve en køligere rumtemperatur eller områder med lidt mindre belysning.

Det skyldes selvfølgelig udmeldingen om, at det offentlige fra 1. oktober skal skrue ned for varmen til 19 grader i udvalgte bygninger.

Biblioteket er ingen undtagelse. Det er uden tvivl lidt af en energisluger, vi har med at gøre. Vi har store flotte lokaler og meget plads at gøre godt med, men det gør det samtidigt svært at justere varmen effektivt.

Desuden arbejder vi på at få skruet ned for lyset. Som de fleste ved, har vi et åbent og tilgængeligt bibliotek fra 7 morgen til 22 aften. Det selvbetjente bibliotek hænger sammen med både lys og lamper, så alt er tændt, når biblioteket åbner døren.

Så det er nemmere sagt end gjort, bare at slukke for lyset på Morsø Folkebibliotek.

Selvfølgelig er der altid en løsning på et problem, og det er nødvendigt, at der spares på energien. Derfor vil vores gæster i den kommende tid, muligvis kunne opleve dæmpet belysning og nedsat rumtemperatur i dele af vores udlån og mødelokaler.

Vi gør vores bedste for at undgå for mange gener. Det skal stadig være trygt og godt at gå på Morsø Folkebibliotek, med eller uden de varme vanter eller pandelamper.

Tak for jeres tålmodighed.

Vi ses på Morsø Folkebibliotek.