Inspiration til børn og voksne

07.11.23
Hvad skal jeg læse? I denne måned kan både børn og voksne få inspiration til deres næst læseoplevelse.

Wauw - en vild verden

I dette hæfte finder dit barn inspiration til bøger omhandlende rekorder, mærkelige dyr, universet, seje opfindelser og meget mere. Du finder et link til download nederst i artiklen eller du kan hente hæftet på biblioteket i november måned.

Historiske romaner

Interesser du dig for historie? Og vil du gerne læse romaner som foregår i en historisk ramme, så han du i dette hæfte finde inspiration til din næste rejse i historien. Du finder et link til download nederst i artiklen eller du kan hente hæftet på biblioteket i november måned.

Forbudte bøger

BØGER ER FARLIGE, ord er kontroversielle - De er våben, der har kunnet og kan ryste befolkningsgrupper og bestående systemer. Litteraturen er altid blevet brugt til at sætte spørgsmålstegn, til at anfægte intolerence og magtens ufejlbarlighed. I dette hæfte kan du finde bøger af den ene eller anden årsag har/er forbudte visse steder i verden. Du finder et link til download nederst i artiklen eller du kan hente hæftet på biblioteket i november måned.